今天依然沒想到什麼好梗可以聊...所以大叔又決定偷懶了
不過今天大叔要介紹的是比較黑暗的團-Cradle of Filth
這團大叔滿愛聽的   雖然近年來有點聲勢下滑的趨勢
但是COF的黑死算是相當有旋律性的黑死因為很多黑死金受到鞭擊金的影響很深
又因為鞭擊金的旋律性不是那麼高    導致許多黑金團的旋律性也跟著不高
但COF比較特別的是哥德味也很重    在瘋狂的撞擊聲響中仍能體會優美的旋律
恩...大叔就不多廢話了   各位客倌請繼續往下看吧


作者:zzt    出處:PTT搖滾金屬板

本文轉載需經作者zzt同意

這首歌是從英國黑死金屬團體Cradle of Filth的EP

"Vampire or Dark Faerytales in Phallestein"收錄的

(吸血鬼或法爾斯坦的闇黑故事...phalle是字首..陽具之意 用德文來看就是陰莖巨石)

照字面把歌詞稍微翻一下....

The forest whispers my name
森林呼喚我名

Black candles dance to an overture
黑燭之舞揭開了序幕
But I am drawn past their flickering lure
但我被它閃爍的誘惑所吸引
To the breathing forest that surrounds the room
到四週圍繞著微風吹拂之林的房間
Where the vigilant trees push out of the womb
那警惕之樹的發源地

I sip the blood-red wine
我啜飲血紅般的酒
My thoughts weigh heavy with the burden of time
我的思緒隨著時間的增加變得沉重
From knowledge drunk from the fountain of life
從生命之泉所飲得的知識
From Chaos born out of love and the scythe
由愛與死神鐮刀所生的混亂
The forest beckons with her nocturnal call
森林以她夜裡的呼喚
To pull me close amid the baying of wolves
讓我接近狼群之間
Where the bindings of christ are downtrodden with scorn
綑綁住的基督徒被輕蔑所踐踏
In the dank, odiferous earth
在潮濕、產卵的土壤上

We embrace like two lovers at death
我們像一對死去的愛人般擁抱
A monument to the trapping of breath
如一座為微風的陷阱所立的遺跡
As restriction is bled from the veins in my neck
當禁制從我頸中的血脈流出
To drop roses on my marbled breast
在我大理石般光滑的乳房滴上玫瑰般的血
I lust for the wind and the flurry of leaves
我為微風與搖曳的樹葉而沉淪
And the perfume of flesh on the murderous breeze
在致命之微風上的血腥香水
To learn from the dark and the voices between
從黑暗與聲音間學習
This is my will...
這是我的心願

The forest whispers my name...again and again
森林呼喚著我的名字... 一次又一次
I walk the path
我在小徑上走著
To the land of the Dark Immortals
到黑暗不朽之神的領地
Where the hungry ones will carry my soul
在那 飢餓的吸血鬼將帶走我的靈魂
As the wild hunt careers through the boughs
如同在樹林裡奔跑的狩獵

Come to me, my Pale Enchantress
到我這,我蒼白的妖婦
In the moon of the woods we kiss
在月光下的樹林裡親吻

Artemis be near me
狩獵女神接近我
In the arms of the ancient oak
以遠古的橡木之臂
Where daylight hangs by a lunar noose
當日光陷入月的圈套
And the horned, hidden one is re-invoked
長角、隱藏的吸血鬼被再度喚醒
The principle of Evil
邪惡的本源
Evolution has been recalled
進化已甦醒
Beneath the spread of a Magickal Aeon
在遠古魔法的擴散下
I stand enthralled
我被迷住般地佇立著
...In the whispering forest
...在不斷低語的森林裡


本文轉載需經作者zzt同意
arrow
arrow
    全站熱搜

    bingciate 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()